لوگوی مدرسه علمیه تخصصی الزهرا
گزارش, گزارش

گزارش نشست ۱۷ با محوریت الگوی سوم زن مسلمان

گزارش نشست ۱۷ با محوریت الگوی سوم زن مسلمان

نشست ۱۷ با محوریت "الگوی سوم زن مسلمان"

در هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های پیش‌همایش با همکاری مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز، به بحث و گفتگو پیرامون “الگوی سوم زن مسلمان” پرداخته شد.

در این نشست، که با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان از حوزه و دانشگاه برگزار شد، خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی، مدیر گروه علوم اجتماعی پژوهشکده زن و خانواده، در مورد نقش زنان در نوآوری و شکوفایی فعالیت‌های اجتماعی سخن گفتند.

وی الگوی سوم زن را تبیین کرد و بیان کرد که این الگوی متفاوتی از الگوهای قبلی دارد که در مشی امام خمینی (ره) نیز به آن اشاره شده و توسط مقام معظم رهبری مشخصاً نامگذاری شده است.

در این نشست، اساتید و حاضران به بحث و گفتگو پیرامون دیدگاه‌ها، نظرات و پرسش‌های خود در مورد الگوی سوم زن پرداختند. خانم دکتر حاجی اسماعیلی اظهار داشتند که در جهان دو گفتمان در مورد زن وجود دارد؛ گفتمان سنت به وظایف زن در خانواده می‌پردازد و گفتمان مدرن به رسالت اجتماعی و سیاسی زن توجه دارد.

وی بیان کرد که هنر انقلاب اسلامی در این است که گفتمانی را شکل دهد که ویژگی‌های مثبت هر دو را داشته باشد و همچنین به نقش مادری و همسری زن در خانواده اهمیت بدهد و همزمان زنان را به مشارکت در اجتماع دعوت کند.

در ادامه، بیان شد که در جامعه ایران، اسناد و قوانین به سمت تحقق الگوی سوم زن پیش می‌روند و می‌توان آن را به عنوان یک الگوی تکلیف محور دانست که لازم است از دیدگاه الهی رضایت جلب شود.

همچنین توصیه شد که با توجه به تلاش‌های رسانه‌ای دشمن، جوانان‌مان آگاه شوند و با وضعیت فعلی جامعه و کشورهای دیگر مقایسه نمایند.

در پایان، بیان شد که در انقلاب اسلامی، زنان در بسیاری از زمینه‌ها مانند بهداشت، سلامتی، تحصیلات، و اشتغال پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند که لازم است این پیشرفت‌ها روایت شود و وضعیت واقعی زنان در جامعه ما بازتاب داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *