معاونت فرهنگی و تبلیغی
مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا
واحد تبلیغ یکی از واحدهای معاونت فرهنگی است که سه وظیفه عمده ؛
۱-ساماندهی و شبکه سازی مبلغان،
۲-ساماندهی فعالیت های تبلیغی،
۳-ارتقاء و توانمندسازی مبلغان را به عهده دارد
معرفی واحدهای معاونت
اداره رسانه و روشهای نوین
اداره رسانه و روش های نوین تبلیغ به عنوان بخشی از اداره کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران بر آن است همزمان با توسعه و تحول فضای هنری و رسانه ای روز دنیا، با همکاری بانوان طلبه و مبلغ نسبت به تولید و انتشاز محتوای سالم در سطح جامعه اقدام نماید که از جمله اقدامات این اداره میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
آموزش تخصصی تولید محتوا برای رسانه و فضای مجازی
آموزش تخصصی تبلیغ در فضای مجازی
تولید محتوای مناسبتی
اداره امور فوق برنامه و آموزشهای مهارتی
یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه خواهران، توانمندسازی مبلغان در جهت افزایش توانائیهای تخصصی-کاربردی در زمینه تبلیغ و همچنین پاسخگویی و رفع نیازهای جامعه اسلامی میباشد. لذا با عنایت به محدودیت ظرفیتهای موجود در سیستم آموزشی حوزهها و ایجاد، توسعه و تنوع موضوعات فرهنگی، آموزش های عمومی و تخصصی به صورت آزاد و خارج از ساعات رسمی آموزش، امری ضروری است که این مهم در قالب « آموزش های فوق برنامه » در نظر گرفته شده است. «آموزش های فوق برنامه » با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مبلغان انجام می شود..
ساماندهی و تعاملات
واحد ساماندهی مبلغان و تعاملات یکی از واحدهای زیربنایی واحد فرهنگی تبلیغی است.
این واحد درحوزههای مختلف سطح بندی و رتبه بندی مبلغان دینی با رویکرد تخصصی و عمومی و نظارت و پشتیبانی آنها ایفای نقش میکند
این سطح بندی و رتبه بندی در ایجاد تحكيم و ارتقاء سطح مباني اعتقادي، علمي و مهارتی مخاطبین تأثیر بسزایی دارد. همچنین ساماندهی آنان در برنامه ریزی در راستای توانمند سازی در زمینههای مختلف تبلیغی و نیاز سنجی مناطق مختلف کشور حایز اهمیت است .