واحد ساماندهی مبلغان و تعاملات یکی از واحدهای زیربنایی واحد فرهنگی تبلیغی است.
این واحد درحوزههای مختلف سطح بندی و رتبه بندی مبلغان دینی با رویکرد تخصصی و عمومی و نظارت و پشتیبانی آنها ایفای نقش میکند.
این سطح بندی و رتبه بندی در ایجاد تحكيم و ارتقاء سطح مباني اعتقادي، علمي و مهارتی مخاطبین تأثیر بسزایی دارد. همچنین ساماندهی آنان در برنامه ریزی در راستای توانمند سازی در زمینههای مختلف تبلیغی و نیاز سنجی مناطق مختلف کشور حایز اهمیت است .
این واحد با هدف برنامهریزی برای مبلغان در حیطه های مختلف فرهنگی و تبلیغی و تقسیم بندی بر اساس درخواست مخاطبان عام و خاص جامعه و زمینهسازی جهت بررسی فعالیتهای انجام شده در مجموعه معاونت فرهنگی و تبلیغ تشکیل گردیده است تا گام بلندی در نایل آمدن به این هدف ایفا کند تا هیچ سؤالی به اقتضای جامعه هدف بیپاسخ نماند.
اهداف
- آمایش، شناسایی و ساماندهی مبلغان
- نیاز سنجی و وضعیت سنجی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت مبلغان
- زمینه سازی جهت بررسی فعالیتهای انجام شده در مجموعه معاونت فرهنگی وتبلیغ
- سطح بندی و رتبه بندی مبلغان بر اساس معیارهای تعیین شده
- ارتباط با سازمانها و مراکز همسو
سیاستها
- رتبه بندی مبلغان در عرصههای مختلف با شاخصههای مناسب
- ساماندهی مبلغان و تشکیل بانک اطلاعاتی موضوعی- مهارتی
- زمینه سازی برای بهره گیری متناسب و مطلوب در ارگانهای حوزوی و نهادهای مرتبط
شرح وظایف
- ساماندهی و نظارت بر پرونده های تبلیغی مبلغان و به روز رسانی آن ها؛
- شناسایی، تشکیل و نظارت بر تشکل های فرهنگی تبلیغی؛
- شبکه سازی نیروی انسانی فعال در عرصه های فرهنگی تبلیغی؛
- شناسایی و اولویت بندی موضوعات تبلیغی در سطح ملی، محلی و منطقه ای؛
- مدیریت نفوذ فرهنگی تبلیغی مدارس در سطح محلی،منطقه ای و ملی؛
- مدیریت و نظارت بر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تبلیغی؛
- مدیریت و نظارت بر تولید و عرضه محصولات فرهنگی تبلیغی؛
- پیامدسنجی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تبلیغی،
- برقراری ارتباط با سازمانها و نهادهای علمی، فرهنگی و تبلیغی همسو به منظور تبادل تجربیات و گسترش همکاریها